Eigen trouwlocatie
Wat is het?
Wilt u trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan op een plek die de gemeente niet als trouwlocatie heeft aangewezen? Denk hier aan uw eigen huis of een tuin of eigen horecagelegenheid. Ook dat kan bij de gemeente Zuidplas.
Hoe werkt het?
Als de locatie aan een aantal voorwaarden voldoet, kan de gemeente deze als trouwlocatie aanwijzen.
De gemeente Zuidplas ziet de huwelijksceremonie als “klein evenement”.**
Hiervoor gelden de volgende kwalificaties:
- Het aantal aanwezigen bedraagt niet meer dan 150 personen;
- Het evenement vindt plaats tussen 9.00 uur en 23.00 uur;
- Er wordt geen muziek ten gehore gebracht voor 9.00 uur of na 23.00 uur en het geluidsniveau op een afstand van 10 meter van enige geluidsbron bedraagt niet meer dan 80 dB(A);
- Het evenement vindt niet plaats op de rijbaan of (brom)fietspad of vormt geen belemmering of gevaar voor het verkeer en hulpdiensten.
- Er worden slechts kleine objecten geplaatst met een oppervlakte van minder dan 25 m2 per object.
** Indien niet aan de kwalificaties voldaan kan worden, raden wij u aan om eerst contact op te nemen met het Publieksplein, te bereiken via telefoonnummer (0180) 330 300.
Verder geldt:
- De locatie is goed bereikbaar. Ook voor mensen met een handicap of mensen die niet goed ter been zijn;
- De locatie is openbaar;
- De locatie is niet in strijd met de openbare orde of goede zeden;
- De locatie is veilig.
Wat kost het?
Het aanvragen van een eigen trouwlocatie kost € 157,25