Heeft u met de gemeente afgesproken om de belastingen in 10 maanden tijd via automatische incasso te betalen?

Dan gebeurt dit vanzelf, u hoeft daar verder niets meer voor te doen.

Het maandbedrag van de gemeentelijke belastingen dat van uw rekening is afgeschreven, was voor de maand april wat hoger. Dit gold voor huiseigenaren, gebruikers (huurders) en gebruikers van niet-woningen, zoals bedrijfspanden. In dit artikel leggen we uit waarom dat is gebeurd en hoe we dit hebben opgelost. Het gaat om het bedrag dat op vrijdag 30 april is afgeschreven. 

Als gevolg van een eenmalige fout in ons systeem, is het totaalbedrag van de gemeentelijke heffingen/ gecombineerde aanslag verdeeld over 9 maanden in plaats van de met u afgesproken 10 maanden. Het bedrag van de incasso van de maand april was daardoor hoger. Hoeveel het hogere bedrag is, ligt aan het bedrag van de gemeentelijke belastingen. Een voorbeeld: Als het aanslagbedrag van € 500 is, betekent dit een hogere incasso van € 5.
Allereerst natuurlijk excuus voor de fout en het ongemak.

Het te veel betaalde bedrag van de maand april wordt verdeeld over de overige maanden (termijnen). De overige maanden zult u dus iets minder betalen. U betaalt het totaalbedrag nog steeds in 10 termijnen en het totaalbedrag blijft gewoon gelijk. Alleen in de maand april heeft u wat meer betaald dan in de andere maanden.

Wij willen u vragen om het incassobedragen voor vrijdag 30 april niet terug te boeken (te storneren).